Eco-driving

                 



Tomas pappa har gått en kurs i eco-driving. Tomas pappa har lärt Tomas hur man kör eco-driving. Tomas försöker lära mig. Det går....sådär. Igår skulle vi ut och köra. Jag försökte verkligen, det gjorde jag, men det är så jäkla svårt. Tomas säger att man måste planera sin körning bättre. Jag fattar inte hur man ska kunna det och det slutar alltid med att jag åker med frikopplingen nere i flera kilometer innan jag ska växla ner eller att jag har en bromssträcka på 500 meter. Det är inte okej när man eco-drivar. Nä, då ska man använda sig av motorbromsning och växla ner istället, och man måste göra det skittidigt annars kan det gå illa och man glider rakt ut i en korsning istället för att stanna.

Tomas: Växla ner NU!!!

Jag: Ja men är det inte lite tidigt?

Tomas: NEJ! ..... Nu är det ändå försent..

Då har jag redan använt mig av bromsen... Jag gissar på att det kommer ta lång tid för mig att lära mig eco-driving och jag gissar på att Tomas tålamod har tagit slut då.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0