Fotbollsfan för en dag

              




SM-Guld, SM-Guld, SM-Guuuuuuuld, SM-Guld, SM-Guld, SM-Guuuuuuld!!! Japp, och så för första gången på 98 år har Kalmar FF vunnit SM-guld. Jag kan inte annat än gratulera, trots att jag inte är särkilt intresserad av sport. Men det här, det här är stort!!

Igår efter middagen åkte vi hem till mormor och morfar som har Canal + och kollade på matchen, det var jag, Tomas, mamma, pappa, bror, hans flickvän, mormor, morfar, farmor och farfar. Gud vad nervöst det var!!! Det gapades och skreks och jag har nog aldrig sett min farmor så upprörd som när Viktor Elm skadades. Gud vad hon var förbannad!!

Hela stan har ryckts med. Igår när vi skulle gå och lägga oss kom grannarna hem och skrek ut sin SM-guldsglädje så det ekade mellan husen!!!

Grattis Kalmar FF. Ni var värdiga vinnare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0