Lussebak

                               


Har julstämningen infunnit sig än?

Idag har jag bakat lussekatter. Det luktar så himla gott tycker jag. Jag har mest varit inne och fixat medans Tomas är ute. Han pysslar med ett land som vi ska förvandla om till sten. Det har gapat tomt ett tag sen vi rev upp alla plantorna för vi väntar på stenen. Tyvärr har vi fortfarande inte fått den men det går ju att förbereda så mycket som möjligt.

Idag ska vi på årets första jullbord klockan 15 med Tomas jobb. Ska bli trevligt. Äntligen julskinka och stark senap. Äntligen julmust. Som jag längtat. Ett helt år faktiskt. Fast man tröttnar ju. Så det är ju bra att man inte äter det så ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0