Sköna söndag

Vet ni hur mycket pengar man kan spara bara man är tillräckligt noggran och kollar ÖVERALLT efter det rätta priset? Det vet jag, numera.

Idag har Tomas och jag varit på tur. Först åkte vi till IKEA och köpte ett nytt diskställ. Även om vi har diskmaskin så är det ju inte allt som man diskar i den, och vårt gamla ställ trillar ihop lite närsom så det är en hel den grejer som åkt i golvet. Spanade in jul på IKEA, men blev ganska besviken. Tyckte inte att det fanns nått fint alls. 

                                      

Efter IKEA: Bauhaus. Vad annars? Vi kommer aldrig mer att kunna åka till IKEA utan att Tomas ska få kolla på Bauhaus. Fast idag ville faktiskt jag med gå dit. Enda sedan vi var där förra gången har jag tjurat för att jag inte fick köpa en adventsstjärna för Tomas. Ni vet en sån där på fot att ha i fönstret. Men nu jäklar, nu köpte jag både den och sen en annan som ska hänga i fönstret. En från Markslöjd och en från Konstsmide. Det tog mig ungefär en kvart att bestämma mig om jag skulle ha en "hel" eller en med lite "hål" i.

Dessa fick följa med hem: 

                                                 

Den hängande ser lite liten ut, men den är 75 i bred.

Och vad föjler då efter bauhaus? Jo Mediamarkt. Herre min je, jag hade inte varit där inne innan! Vad sjukt mycket grejer de hade!! Tomas fick för sig att han skulle köpa en gps. (vad han nu ska med den till, vi som inte kör med bilen mer sträckor än till Oskarshamn och Ica Maxi... Sen fick vi fara och flänga, kolla runt på Netonnets lagershop. Där visade det sig att den var mycket billigare. Sen visade det sig att den fanns för någon hundring mindre på Coops hifi-avdelning. Aja, dit åkte inte jag med, utan T är där själv nu.

Själv har jag legat i soffan och kollat på reprisen av dansbandskampen. Alltså, jag är ju helt såld på killen i Scotts. Så är det bara.

Nu ska jag ta tag i kvällens middag och sen blir det TV igen för att ladda inför en ny arbetsvecka.


Kommentarer
Postat av: Hilda

Så egentligen hade han kunnat köpa den där GPS:en på Mediamarkt istället för att slösa bensinpengar med att fara runt? =)

2008-11-04 @ 14:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0