Sotdamm är jobbigt att städa bort

Men jösses, inläggen duggar inte tätt precis nu för tiden. Well well. Vad har jag för mig då? Jobbar som vanligt. Igår fick vi en tårta till på jobbet. Detta bådar inte gott. Men vi bestämde att vi hoppar fredagsfikat idag så det får liksom väga upp. Man kan ju inte tacka nej till en tårta man har fått för att man jobbat bra!!!

Tomas håller på med vår kakelugn. Tydligen har den "gått sönder". Antingen innan eller efter Tomas våldtog den med sin nyinköpta garagedammsugare. Jag vet inte. Men nu funkar det inte att elda längre och det ligger ett mörkt lager av sot över HELA huset. På alla mattor, golv, på datormusen (som jag fick torka av innan jag satte mig här), ja överallt!! Behöver jag beskriva mitt humör just nu? Förutom att jag fryser häcken av mig och sover med dubbla täcken och en filt. Men nej, nån värme sätter vi inte på i det här huset för sånt kostar ju pengar. Istället har vi ca 17 grader inomhus.

Ha en lovely fredag. Nu ska jag till jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0