Tapetsering och trädgård

Meh! Lagom till att jag är ledig några dagar och hade tänkt vara flitig med bloggandet så kopplar Tomas ur elen precis överallt typ, bara för att de skulle tapetsera. Men gud vad fint det blev! Pappa kom i måndags och hjälpte till med hallen och trädtapeten som visst inte var helt enkel att sätta på grund av en mönsterpassning på 53 centimeter. Och mitt i alltihop så bestämmer jag att jag vill ha en liten bit till med den tapeten. Jag trodde pappa skulle fly, men nej, inte min pappa, han fixar det mesta, det var bara lite jobbigt att räkna ut hur två rullar skulle räcka till allt. Men det gjorde det. Tomas var helt slut efter den kvällen! Själv var jag ute med mamma i trädgården och rev upp det mesta på framsidan.

I tisdags kom mamma tidigt och vi var ute hela dagen. Det var så fint väder. Mamma hann rädda några plantor i ett risigt land innan jag rev upp det så vi planterade om dem, rev upp, krattade löv och fixade. Nu ska jag lägga sten mestadels i landet på vår framsida. Jag är inte så mycket för risiga land som man ska rensa. Tur att mamma är trädgårdproffs. Hon körde med mig hela dagen. Skönt att ha med nån som kan.

Igår gjorde jag... ingenting. Jag fattar det knappt själv men jag satt inne hela dagen (det regnade) och läste ut två böcker, den första var Åse av Denise Rudberg och den andra var 14 år till salu av Caroline Engvall. När jag läser går det undan. Men jag har bunkrat upp med många böcker inför min ledighet.

Idag ska jag in till city och fixa födelsedagspresent till pappa, kanske ett och annat påskägg och lite mathandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0