Underbara helg

Det är lördag och det är arbete i huset som har varit dagens primära mål. Och visst har vi fått saker uträttade. Jag har städat och Tomas har tapetserat. Jag har tvättat några före detta vita rullgardiner med klorin och nu glänser de vita igen. Tyvärr förstördes en kjol, ett par tights, en topp och en av mina bästa koftor innan jag kom på att klorin bleker ju och att det kanske inte var så smart att hålla på med det utan att ha arbetskläder på. Men skitsamma gjort är gjort. Även om jag blev skitsur och skyllde allt på stackars Tomas trots att det inte var hans fel. Jag var tvungen att gå ut och gå för att lugna ner mig.

Och då slog det mig. Vad tydliga kontraster det finns i vårt samhälle.. Där vi bor är det ett villakvarter med mycket mycket nära till vattnet. På andra sidan stora vägen - miljonprogramsbygge med 98 % boende med utländsk härkomst. Jag började med att gå genom där, för att snedda över ett litet torg med konsum och en pizzeria för att sen gå över vägen igen tillbaka till "mina kvarter" och komma in i villaområdet som ligger innan oss med massor av fina villor, nyrenoverade, dyra utemöbler och senaste Audin på uppfarten. Så nära men ändå så långt borta liksom. (värst vad djup jag blev....)

Ikväll blir det grill. Vi ska grilla kycklingfilé som marinerats i världens godaste (köpta) marinad, Smokey honey från Santa Maria. Den är helt underbar till kyckling. Till det blir det hemmagjord potatissallad.

Förresten, var det bara jag, eller sluddrade inte Marcus Schenkenberg väldigt mycket igår när han var med i Berg flyttar in som sändes på TV4? Jag hörde knappt vad han sa och fick höja volymen som en gammal kärring...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0