arbetsrelaterade skämt

När vi är riktigt barnsliga på jobbet och larvar oss som allra mest och inte alls uppför oss som vuxna, då snor vi (inte jag alltså) någons mail när den personen lämnat sin arbetsplats i några obevakade minuter och skickar ett käckt mail till nån kollega. Jag vet, det är så jäkla tramsigt och jag vet, man håller inte på så i vår ålder, men fan vad kul det är. Idag skickade vi (eller ja, alltså jag var egentligen inte alls med på det.....) ett mail från en kollega som inte "vaktade" sin dator tillräckligt väl till en kvinnlig kollega och skrev ett mail och frågade om de skulle gå på bio. Vi (eller, ja alltså inte jag, jag var ju alltså inte med på det) talade ganska snabbt om för tjejen att det var ett skämt och bad henne maila tillbaka och skriva typ att hon skulle anmäla honom för sexuella trakasserier. Hahahahahhahaaaa! Så. Jäkla. Kul. Att liva upp sin arbetsdag med.

(Jag har även hört ett rykte om att chefen är inblandad i en sånn här historia, men det får bli en annan gång....)

I morgon ska jag vakta min dator med mitt liv.....


Kommentarer
Postat av: Hilda

Jag har hört, vilket kaske var det du hänvisade till, att Tommy mailat från Dan Js mail till Arvid och skrivit att Dan gärna ville mysa lite. Arvid tog in Dan på ett möte om det. =)

2009-02-20 @ 17:32:33
Postat av: Åsa

Ja det var det jag syftade på. Stackars Dan. Hela jobbet pratar om det!!!

2009-02-20 @ 18:34:19
Postat av: Hilda

Hahahaha, det är ju mest sjukt kul. Han klarar av sånt.

2009-02-20 @ 20:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0