Hur man ser att nån är whitetrash...

                       



Var en snabb sväng på ICA för att inhandla några grejer. Hade totalt glömt bort att det nog är barnbidraget till alla stolta föräldrar med ett litet kid idag för det fullkomligt vällde in folk i affären. Så typiskt. Självklart plockade jag åt mig några bitar lösgodis.. (såklart...) När jag sen står i kön ser jag en "whitetrash-familj" definition: tre barn, samtliga i omatchade, fula och grälla kläder, okammade och oklippta hår, en mamma med piercing i näsan, heroinsmal och ett illrött färgat hår, pappan med arbetarbyxor och en fristadsjacka med tryck och mobilnummer för firman där han jobbar, typ truck och maskin AB. Det har NOLLKOLL på sina tre lortiga ungar som springer runt överallt. Jag får se den lilla tjejen stå och SLICKA på disken med frysta grönsaker och sen kleta ut slemmet mot glaset. JA! Det är sant, det vände sig nästan i magen på mig. Sen får jag se ungen gå och plocka med händerna i godiset och slicka på fingrarna. Allt med föräldrarna står och bråkar om de ska köpa blend eller malboro för barnbidraget. Usch och fy. Ska jag slänga mitt godis nu??

Kommentarer
Postat av: jennie

Hahaha, jag brukar också tänka sådär fast då skäms jag lite och känner mig som världens mest fördomsfulla...! :-)

2009-02-21 @ 18:14:59
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Ja man tror att man är fördomsfull. Men det är man inte. Det stämmer varenda jäkla gång!

2009-02-22 @ 14:15:05
Postat av: sofie

Fyy vilken vidrig unge! Jag älskar att du vågar skriva detta som så många känner och tänker när man ser såna familjer!:)

Kram kram

2009-02-23 @ 15:21:12
URL: http://fuldans.devote.se/
Postat av: Helena

Hej Åsa, kul att läsa din blogg! Det var Camilla som tipsade mig. Det där med lösgodis...Jag har också sett typ samma scenario, men då var det en gammal tant som fick mig att må illa. Ha det!

2009-02-25 @ 21:19:06
URL: http://familjEhn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0