Mello-recension

                       


Jag såg melodifestivalen igår kväll. Tomas höll på lite i köket så då passade jag på att kolla. Ett ivrigt messande med bästa Jenny där vi gick igenom låtarna. Lili & Sussie, jag röstade som en galning men det räckte inte. De var mina favvisar. Jag hade hoppats på att fler skulle få flashbacks till 80-talet och rösta på dem men det verkade inte så. Däremot blev jag faktiskt lite besviken på Måns låt. Jag tror att jag hade för höga förväntningar. Cara mia satte sig direkt men det gjorde inte denna låt... Och sen Amy Diamond. Hon har sett likadan ut sen hon debuterade. Växer inte flickebarnet? Hon ser ju fortfarande ut att vara 12. Vilken tramsig och barnslig outfit, och låten var samma stil som alltid... Lasse Lindh, jag kanske är den enda i hela Sverige som gillar det, men så är jag ju åxå lite förtjust i Håkan, och det var lite den stilen på låten....
 
Tjejerna med den där mjuka countrylåten var bra, men detta kanske inte var rätt forum att framför den i. Inte heller Jennifer Browns låt passade in tycker jag... Men jag gillade Cookies & Beans och kan tänka mig att lyssna på dem här hemma när jag fixar lite eller så...

Och HEAT, vilken skräll, men jag kände lite på mig det. Precis som med Poodles när de gick vidare. Tomas kom till och med ut i vardagsrummet när han hörde låten och utbrast "det här gillar jag, de är mina favvoriter". Samma sak verkar det vara med Jennys sambo för jag fick ett mess från henne där det stod att hennes sambo var överlycklig för att de hade gått vidare. Varför gillar alla killar den här typen av musik?? (Btw, var det nån som såg killen i vita tights, jag kunde inte sluta titta på hans... Det såg för roligt ut, och jag tror inte att han kände sig helt bekväm i de kläderna. I alla fall inte om han kollar på reprisen idag...). Sen började jag asgarva åt den där fjanten på skridskor bakom Markoolio som började brinna. Haha, det såg för kul ut!!!

Men det här med den internationella juryn?? Är det nån som fattar hur det går till?? Båda gångerna har de ju valt en låt som redan gått vidare till andra chansen. Varför har de gjort det? De borde ju gett någon annan den chansen att komma vidare tycker jag!!

Efter melodifestivalen kollade vi på filmen som Tomas hyrt, Utan spår hette den. Jag tyckte att den var läskig. Jag gillar inte äckliga filmer och den här var äcklig med massa mindre trevliga scener på kroppar som smälte i värme och luckrades upp i batterisyra av en galen mördare. Inte riktigt min stil, men om man gillar sånna filmer är den säkert bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0