När chefen skämtar...

Jag har haft fikarast och kommer tillbaka till min plats. Tar ett telefonsamtal och pratar en stund. Ser att chefen och schemaläggaren på jobbet går in i konferensrummet till höger om min arbetsplats, men det är inget lustigt med det, de brukar hålla till där ibland.. Avslutar samtalet och ska precis lägga på när jag hör

"Åsa, det är din dator som talar till dig. Hallå, Åsa". Ja typ nåt i den stilen var det...

Ja alltså, jag fattade med en gång vad det var, kollade in i konferensrummet och där står chefen och schemaläggaren och fnissar. Skämtet är gammalt, jag är alltså inte den första det testas på. Tyvärr var det en annan tjej som gick på det big time och trodde att nån spammat hennes dator!!

 Chefen har två walkietalkies eller vad de heter, han hade placerat den ena bakom min datorskärm. Han tyckte förstås att det hela var himlans skoj och den officiella storyn antar jag är att jag gick på det, men det gjorde jag inte. Funderade ett tag på att maila ut en mail och dementera alla eventuella rykten om att jag gick på det, men struntade i det då jag insåg att det verkligen skulle se ut som att jag inte fattade att de skojade.

Men det är ju kul att man kan vara tillhands och glädja sina kollegor på arbetsplatsen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0