Snygghetsgrejer

Jag har snott en liten lista av bästaste bloggerskan Jennie (men jag frågade först). Här har ni mig och mitt badrumsskåp....

Parfym: Antingen Tommy Hilfighers Dreamgirl eller DKNY-äpplet
Ansiktsrengöring: Skumrengöring från Apoteket, antingen Cliniderm eller Oliva
Ansiktsvatten: Från Apoliva, en otroligt prisvärd och bra produkt från apoteket som verkligen överraskade
Ansiktskräm: Cliniderm både morgon och kväll alternativt Eyeko cream 3 in 1
Ögonkräm: Nån från Apoteket
Ansiktspeeling: Jojoba blablabla från Body shop, kommer inte ihåg exakt namn
Ansiktsmask: Aqua mask från Make up store
Primer: använder jag inte
Concealer: Estee Lauders Double Wear Concealer med spf 10
Foundation: Make up stores matt foundation
Rouge: Från Cliniqe, fresh bloom
Puder: Max Factors Creme Puff powder som jag och de flesta av mina vänner har använt sen vi var 14 (alltså inte samma puder sen dess, utan vi har ju köpt nya, men det märket menar jag...)
Mascara: False Lash Effect från Max Factor. Den är grym!!!
Eyeliner: Masterpiece glide and define eyeliner från Max Factor (tyvärr är den inte så bra)
Ögonskugga: De flesta från Make up store eller Face, inte så ofta de används...
Kajal: alltid. Svart från Make up store
Läppstift: Har inte så många men äger nått från Make up store och ett ljust rosa från Loreal
Lipplumber: Brukar använda lipgloss från Duwop med plumbereffekt istället
Läppglans: Duwop, Make up store eller Maybelline
Handkräm: Natusan 24h moisture hand cream
Deodorant: Ldb eller Nivea
Schampoo: Ett frisörschampoo från Loreal för blekt hår
Balsam/inpackning: Inpackning från Aussie. Grym för blonderade hår!!
Duschcreme: Från Philosophy som luktar kanelbulle
Bodylotion: Boybutter från Body shop eller en bodylotion från apoteket som luktar äpple och vanilj från deras limited edition i vintras
Efter duschen hår: Ett spray från Lanza som jag fått av min frisörvän eller en stylingcreme för lockigt hår från Tigi
Hårspray: Alltid. En lila flaska från Matrix eller en rosa från Schwarzkopf (fy fan vilket jobbigt märke, jag tror inte ens jag stavade rätt där)  som jag köper skitbilligt på MAXI ellerr Citygross men luktar supergott

Okej, sammanfattning, sen vi flyttade till hus har jag faktiskt blivit budget. Ja det är sant. Jag har hittat lite billigare märken som funkar, inte bara de dyra. Fast en del kostar ju förstås fortfarande..

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken lista. Jag tror inte du behöver hälften :-)



Men snygg är du ju så!



Kram!!

2009-02-27 @ 20:31:15
Postat av: Åsa

Haha! Tack!

2009-02-28 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0