En liten arbetsmyra

Okej, vi har faktiskt fått en hel del gjort idag. Jag är färdig med bordet. Väntar bara på att det ska torka, sen har vi nånstans att sitta igen. Sen har jag slipat och målat samtliga lister som ska vara runt dörrarna här i huset. Tomas har satt in diskmaskinen igen och det är helt underbart att slippa hand-diska.




                                                     

                       (detta fast i vitt, det fanns inga bra bilder på de vita på nätet....)

Och det bästa av allt, vi har köpt ny kyl och frys. Det blev tillslut två stycken vita från Husqvarna ur serien Safir. Först ville jag ha svarta, sen ville Tomas ha rostfria, sen kollade vi sidebyside men enligt en uppdaterad säljare så är det "heeeeeelt ute med sidebyside-skåp nu, det är ingen som köper dem längre". Och man vill ju inte var helt ute och cykla så några sidebyside blev det absolut inte (även om man hade kunnat bygga ett fint vinställ i hålet som skulle blivit eftersom de är mindre än andra skåp...). Vi har även kollat kyl/frys med ismaskin, kolsyrat vatten-automat och så vidare men vi tror inte på dem. Ytterligare en grej på dem som kan gå sönder liksom. Näe men jag menar, ärligt, ur länge kommer den där lilla plastbiten hålla som man ska trycka in för att få vatten eller is. Sen måste man gräva ner slangar för att koppla till vattenkranen osv. Låter jobbigt bara jag tänker på det. Så dem valde vi åxå bort.
 
Efter att farit runt på olika ställen, på Mediamarkt blev jag mest förbannad på säljaren. Först visste han inte priset, jag frågade om han inte kunde kolla på datorn men det kunde han tydligen inte utan skickade iväg oss till en annan tjej, hon hade inte särskilt mycket tid för de höll på att bygga om hela kyl och frysavdelningen så hon bara slängde ur sig ett pris och sprang vidare. Sen frågade vi om de fanns hemma men det fanns de inte så de ville sälja på oss visningsexen som var avskavda och fula och de kunde inte sätta ner priset heller. Aldrig att jag skulle köpa kyl och frys som har stått som visning och som en massa folk varit och tafsat och känt på. De var repiga och skitiga och tänk alla smutsiga händer som pillat på hyllorna. Urk, jag mår illa bara jag tänker på det. När de sen fattade att vi inte tänkte köpa dem som stod i butik utan vi frågade om de kunde beställa hem, ja då var det så himla krångligt och det skulle ta flera veckor och såvidare. Vi gick därifrån och åkte till Elgiganten istället. Där var servicen betydligt bättre, skåpen har vi på ett par dagar och vi får dessutom låna släpkärra gratis. (på MM skulle de ha 300). Längtar tills dem kommer och vi har satt dem på plats. Det kommer bli så fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0