Ett soligt Öland

Roadtripen idag bar iväg till Öland och en öde strand. Bara mamma och jag. Hur mysigt som helst. Plockade massa fina stenar från stranden och tog hem och la i en hög glasvas och ställde på altanen. Mycket sommarkänsla över det. När vi kände att vi bränt oss färdigt (jag är minsann lite röd i ansiktet just nu) så åkte vi vidare till en handelsträdgård där jag hittade en ampel som jag letat efter, den är "halv" och lite rostig och jag har tänkt mig den på väggen till friggeboden så den fick jag av mamma som en utökad födelsedagspresent i efterskott ;-) Sen köpte vi blommor till den med. Det blev så fint!!!

Åkte vidare till en skoaffär på Öland som hade rea. Jag hittade (äntligen) ett par "gladiatorsandaler" med guldnitar. Ibland är det väldigt bra att ha mamma med.

Ikväll har Tomas och jag klippt ner massa buskar i trädgården och planterat om en pion som dök upp mitt i gräsmattan. Nu sitter den istället i ett land. Tomas stack iväg en tur till Coop för att köpa nått myrmedel för det var visst väldigt mycket myror bland plattorna på altanen.. Värst vad han hittar på ursäkter för att få köra bil helt plötsligt. Kan det ha nått att göra med att den är ny?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0