Födelsedagsrapport

Å vilken födelsedag sen! Åkte hem till mamma och pappa på eftermiddagen. Fick många fina paket. (tomas och jag har gått upp tidigt för att sticka iväg till IKEA och handla upp alla presentkort) Lillebror var på sitt bästa (!) humör och det svängde om honom redan när jag kom dit. När sen alla vänner började välla in med gratulationer och en del tveksamma presenter (bland annat fick han en flaska golden strike och 17 kilo (!) pepperoni) så blev kvällen på topp. Det var ändå ganska skötsamma herrar som käkade middag. Men mamma hade förpassat "barnkalaset" till uthuset på gården så det var där de höll till större delen av kvällen med bara några fadäser, bland annat nån som plumsade i dammen, nån som fick sina vita tygskor förstörda och nån som fick sin nya fred perry-jacka nerspilld med öl. Men annars var det okej.

Och vilken kör som sjöng. 17 gossar med bröliga mansröster som sjunger "ja må dom leva" för en. Har ni varit med om det nån gång? Inte jag heller, förrän igår. En av Macces kompisar försökte lägga in en stöt på vår söta lilla kusin, vet int eom det gick så jättebra. Jag tror hon var måttligt intresserad. Men han var verkligen kramgo, slängde sig om halsen på mig och skämdes för att han inte grattat mig med en gång. Men det var ju inte så lätt för alla att veta att det även var "min" dag igår med.. Han kramade till och med pappa och sa att det var den bästa festen han varit på på länge. Det får väl ändå bli ett gott betyg med tanke på att det först och främst var ett släktkalas och mamma och pappa var hemma. Det var ju liksom ingen föräldrafri fest som man hade när man var 15.

Det var i alla fall en lyckad födelsedag och nästa gång är det min tur att fylla jämt, då ska jag bjuda in Macce till en fest med tjejligan så får vi se vad han går för hihi... (jag vet nån som har ont i huvudet idag....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0