För dyrt

                     

Jag fortsätter på mitt arga tema som jag har idag och skriver av mig om nya priset på cola. På jobbet har vi en läskautomat, en sånn där som brukar finnas på de flesta arbetsplatser. Jag kan ibland bli akut sugen på en cola light och då finns ingen annan utväg än att köpa en. De brukade kosta en tia. En bra och jämn summa. En tia har man ofta i plånboken. Men döm om min förvåning när jag i veckan såg att de höjt en bruk cola till 12 spänn. En 33 cl burk!! Det är ju fan skandal och inte klokt. Nu har de tappat en kund alltså. Nu är det jag som springer över gatan på rasten och köper en 50 cl flaska hos kinesen för 13 spänn + pant. De kan glömma att jag betalar 12 spänn för en burk-cola. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0