Körlektion

Torsdag kväll. Tomas ska instruera hur backsensorerna funkar på bilen. Jag veeeeet hur dom funkar, pappa har sånna. Tomas backar och backar och backar på uppfarten och bilen tjuter allt mer, tillslut illtjuter den.

"Du ska nog stanna NU!!!!!"

"Nej, det går lite till"

Tjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut

Duns.

Och så backade Tomas in i en bänk som står på uppfarten som trycktes rakt upp mot husväggen. Knäck.

"Men ska man inte stanna när det tjuter så där??"

Jag skrattade så jag låg ner. Sen ska Tomas låsa bilen. Då går han emot så larmet går igång. Men vänta nu, vad är det som skriker? Ojdå, tjutandet har visst väckt grannens 5-månaders tvillingar som har rummet ut mot gatan och nu skriker de i högan sky. Jag låg ner på gräsmattan och garvade. Tomas flydde rödkindad in i garaget och skämdes. Jag skrattade ännu mer. Ibland lyckas vi alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0