Brödbak

Såå, vad håller jag då på med på min lediga dag? Jo jag bakar bröd. Satte degen för en timme sen, den jäser fortfarande och under tiden har jag slappat och läst en tidning. Precis som man ska göra när man är ledig. Känns lite som när jag pluggade och hade en ledig dag över, faktiskt. Det är ju inte varje vecka man är ledig tre dagar i rad! Oh yes. Imorgon blir det stadshäng med Camilla. Det känns som att det var ett år sen jag var på stan senast.

Okej, tillbaka till brödet. Jag bakar ett bröd som heter Fantastiska brödet som jag fick hemma hos Maria på en vinlotteribjudning. Hennes var supergoda och jag har försökt få till samma konsistens men inte lyckats tidigare. Nu fasen ska jag lyckas alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0