Oh what a weekend

Här har det verkligen varit fullt upp.


                    
I torsdags, efter att jag bråkat med den där parkeringsmänniskan så hade vi valborgsgrill hemma hos oss. Jag fixade tillbehören och gästerna hade med sig eget kött. Jag gjorde två olika potatissallader, foccacia, sallad och örtsås till köttet och bakade citronpaj till kaffet. Det blev en lyckad kväll med många vänner, lekar med barn och gos med nyfödd! Ingen eld dock, för det rådde eldningsförbud i hela södra Sverige typ.

I fredags jobbade jag några timmar. Efter det åkte jag hem och satte mig i solen och glassade lite. Man måste ju försöka bygga upp brännan lite. På eftermiddagen kom Tomas syster och hennes man till oss. Vi käkade. Grillade även denna kväll. Testade för första gången att grilla fläskytterfilé. Det blev helt ok och kändes som att det var lite mer saftigt än fläskfilé att grilla. Till det gjorde jag potatisgratäng och till kaffet fikade vi på Ben & Jerry-glass som Tomas syster hade med sig. Jag misstänker starkt att en av anledningarna till besöket var påtryckningar om ett eventuellt bröllop mellan mig och Tomas. Vi får väl se vad som sker. ;-) Tomas såg likblek ut av allt giftassnack och när jag la fram budgeten för pappa i lördags satte han tårtan i halsen och senmumlade han nått om att han ville se en förlovning först. Jag sa att han kunde ju sälja en av sina motorcyklar men det verkade inte vara ett alternativ... Näe, jag förblir nog ogift och får leva i synd tills jag dör. Nått bröllop verkar det inte bli..

                             

I lördags åkte Tomas och jag till IKEA för att spana dammsugare. Vi fick info från Tomas syster att de hade en bra från Electrolux där. Men den hade några rosa detaljer så Tomas sparkade bakut och vägrade köpa den. Påstod att om vi köpte den så skulle han vägra att dammsuga. Jag skulle få sköta all städning osv osv. Hittade tillslut en med gröna detaljer så den köpte vi till sommarstugan då det behövdes en ny där med. Själv får jag väl önska mig en när jag fyller år. (om exakt 33 dagar). Skyndade oss hem och jag fick några timmar i solen och lyckades till och med bränna mig och få en snygg kant efter linnet jag hade på mig.

På eftermiddagen var vi på kalas hos min farmor som fyllde 75 år. Hela tjocka släkten samlad på ett och samma ställe och så farmors goda mat. Egenhändigt varmrökt lax som farfar hade fixat. Så gott.

I söndags var vi i sommarstugan på Öland och fixade lite. Jag lekte mest med en liten sjuk kille som var påväg eller precis hade fått vattenkoppor. Jag övade lite gåträning med honom, tog upp honom i famnen och då slockande han. Så mysigt så. Självklart blev det lite fotboll med en av de stora tvillingarna med. Tänk att de redan är 5 år!!!

Kom hem på eftermiddagen och däckade i soffan framför repriserna av Ugly Betty och Desperate Housewives som jag missade tidigare i veckan. Tomas tyckte väl att jag var lagom trevligt sällskap men men. Ibland orkar man liksom inte mer än så.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket tal jag ska hålla sen :)



Kram H

2009-05-04 @ 19:57:02
Postat av: Åsa

Hahaha! Det hoppas jag verkligen. Jag kan se det framför mig och då drömmer jag lite i smyg om en vit klänning... Kram

2009-05-05 @ 12:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0