sotning

                            




Godmorgon!

Här sitter jag på en ledig förmiddag och väntar på att en sotare ska komma och kolla på vår kakelugn. Jag har fått tydliga instruktioner av Tomas om vad jag ska säga om han frågar nått. Vi vet att det är en sten som har spruckit och vi ska liksom fixa den, det har bara inte blivit av ännu. Garanterat kommer vi att få klagomål... Jag minns när jag var liten och sotaren skulle komma hem till oss, då la mamma ut mattor och tidningar och allt på golvet bara för att han skulle gå genom hela huset och de brukar inte vara kända för att vara särskilt rena eller för den delen, ta av sig skorna. Jag har inte brytt mig om att göra det här nu för vi ska ju ändå lägga nytt golv i sommar. Jag får väl ta fram svabben om det blir smutsigt.

Efter min lediga förmiddag är det jobb och ikväll är det dax för maj månads vinlotteri. Ska bli himlans mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0