Tisdag

Och bloggandet försvann hela helgen.

I lördags var jag med mamma och åkte runt på olika plantskolor för att shoppa växter och träd till min vår trädgård. Det blev rosenbuskar, lite blandade perenner och en japansk dvärgpil. Sen drog min trädgårdsintresserade mamma med mig till Ängsbacken. Jag trodde att jag dog och hamnat i himlen. Så vill jag åxå ha det. Så mycket fint, så mycket jag vill ha. Men man kan inte köpa allt. Jag köpte vita pelargoner och nån annan vit blomma som jag inte minns namnet på. Mamma handlade åxå en del, trots att hennes trädgård är fulländad för länge sen. Det är en trädgård to die for om man säger så. Min är bara på en liten liten frammarsch.

Drog med Tomas ut för att kantgräva landen och motvilligt höll han med om att det ser betydligt mer fräscht ut om man har kanthuggt landen.

I söndags jobbade jag ett par timmar, sen kom mamma och hjälpte mig plantera och fixa med växterna. Mamma hade med sig ännu mer plantor från sin trädgård som vi åxå satte ner. Det blev väldigt fint. Nu ska de bara växa upp med.

Idag är jag ledig och har fixat och grejat lite hemma och blekt min utväxt. Fasen vad fort det går, det känns som att det inte alls var länge sen jag gjorde det, men ska man vara blond så ska man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0