....men jag är väldigt bra på att kackla...

                                                




Har ni varit inne på birthday.se nån gång och kollat när arbetskollegor, kändisar eller grannen är född? Har ni då sett om man kollar på den specifika informationen att man kan se info om kinesisk astrologi.

Titta här, this is me, jag är en tupp och specifika egenskaper för en tupp är metodisk, stolt, uppriktig och effektiv. Googlade tuppens år och fick fram mer info: 

 
Tuppen försöker förena egennytta med allmännytta. Som chef kan tuppen verka mycket krävande men har sina anställdas goda vilja i detta då tuppen är en god ledare som får saker gjorda. Ofta kan tuppen uppfattas som mycket oseriös (!?), eftersom han/hon ofta klär sig pråligt och överdådigt. Detta är dock en fasad som tuppen gömmer sig bakom för att testa andra människors lojalitet.

Tuppar vill att deras prestationer ska uppskattas, men allra viktigast för en tupp är att de tjänar på allt arbete de lägger ner. När det går bra för en Tupp skryter han/hon ständigt om det. Tuppar lever gott på sitt stora självförtroende och sin vilja att vinna. Tuppar är bäst på humör under sena kvällar när de kan se fram emot en god vila innan de trumpetar ut början på en ny dag.


Haha! Lite av detta stämmer verkligen in, men att jag skulle klä mig pråligt och överdådigt håller jag verkligen inte med om.

Men det är nått speciellt med mig och fåglar. För ett tag sedan sa en arbets"kamrat" att hon tycker att jag liknar en duva... Jag fattade ingenting. Varför liknar hon mig vid en duva? Känns som att det är för att om man vill trycka ner en människa kan man säga så till någon för att få den personen osäker och känna sig dum. Tyvärr biter inte sånt på mig så när jag kom till jobbet för ett tag sen och hon sa "hej min lilla duva" glodde jag bara lite och sa "nej jag tror inte det" och gick vidare. Jag tror hon vet vad jag tycker om sånt här. Förstår ni vart jag vill komma. Det finns liksom de på alla arbetsplatser som försöker att göra sig roliga på andras bekostnad eller få andra att känna sig osäkra för att själva få vinning på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0