Upp och ner

Klockan är innan sju ( på morgonen och jävligt tidigt). Jag har tiggt till mig skjuts av Tomas till jobbet. Jag har brett mackor att äta till frukost vid mitt skrivbord på jobbet och jag har lagt ner tidningen i väskan för jag hinner minsann inte läsa den hemma för vi ska åka nu nu nu... Jag klär på mig, går ut på trappan och låser dörren och skyndar mig allt vad jag kan för i bilen sitter Tomas och gasar och väntar. Jag hoppar in i bilen och VAD FAN:

"Har du kört upp en hel tank (nästan) på bara en helg???? Du tankade ju i fredags!!? Vart har du varit och kört, jamen jag menar det här är ju skandal"

"Nej det har jag inte" säger Tomas och småler..

"Men vaddå, det är ju nästan ingen bensin kvar"

"Näe, men det kanske beror på att detta inte är våran bil
" säger Tomas helt självklart....

"???"

Jag ser mig omkring och inser att det inte är våran bil vi har. Tomas hade tagit sin pappas bil i måndags kväll för att han skulle lägga på vinterdäck på den. Ops. Det här börjar verkligen inte bra alltså. Jag ser inte ens skillnad på bil och bil. Jag får väl skylla på stress och den tidiga morgonen för mörkt, det var det inte....


Kommentarer
Postat av: Helena

Åsa, Åsa... där fick han dig... LOL

2009-11-03 @ 21:58:25
Postat av: Åsa

Mhm... Jag vet, inget som är roligt att erkänna men så är det...

2009-11-04 @ 16:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0