Vart har Åsa tagit vägen??

              



Ja jag har inte en aning egentligen. Den vanliga bloggtorkan som infunnit sig skulle jag gissa på. Men nu har jag hämtat inspiration och är up and running igen.

Idag har jag bakat lussebullar. Inga vanliga snurror utan bullar liksom. Hittade ett nytt recept på expressen där man efter att ha gjort degen vispar i smör och socker + kardemumma. De blev riktigt saftiga om jag får säga det själv. Vanligtvis har ju lussebullar en viss tendens att bli lite.... torra. Har även gjort en chokladtårta till kvällens glöggfest med vännerna.

Adventspyntat med såklart. Funderar på att fota lite och lägga up på bloggen, men vi får se. Farmor var här med en julkrans som hon har gjort som jag satte på dörren. Min farmor är helt otrolig. Jag hade aldrig fått till den på samma sätt!! Tack snällaste farmor. Självklart fikade vi lite på de nybakta lussebullarna med och nu sitter jag och väntar på min skjutglade sambo som spenderat förmiddagen på skjutbanan och övandes inför jägarexamen.

Kanske dax att fixa till sig lite??

Kommentarer
Postat av: Nhea

Jag gjorde lussebullar med kesella, lät dem jäsa som vanligt först & sen lät jag dm jäsa i kylen under nästan en hel dag OXÅ, de blev de saftigast och STÖRSTA lussebullar jag lyckats göra iallafall! =)

2009-12-04 @ 22:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0