Att äga en sambo

Tomas håller på och tar jägarexamen. Han ska ut i skogen och skjuta djur har han bestämt sig för. Det här har resulterat i både det ena och det andra. Bland annat att jag för första gången i hela mitt liv tillsammans med T sett honom läsa en bok - Jaktkunskaper. Det har även resulterat i att vi fick ställa in en resa till Göteborg på grund av en skjutövning som de så fint lagt in på en lördag! (jag surade en hel kväll). Och nu senast igår, Tomas satt vid datorn och övade sig på diverse jakttest. Tomas gjorde ett och fick hälften rätt, alltså fem av tio. Då säger han lite rått att du kan väl testa dig hu höhöhö. Det kommer gå bra det där gumman hahahhaa. Och så gör jag testet och så fick jag ÅTTA AV TIO RÄTT. Och man kan väl helt enkelt säga att jag ägde. Tomas stängde in sig på kontoret och kom inte ut förrän han fått alla rätt på ett test. Själv satt jag och smålog i soffan hela kvällen. Igår ägde jag! Jag kanske åxå ska ta jägarexamen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0