Onda ögat

Näe, jag har inte varit särskilt munter de senaste dagarna. Var hos läkaren i måndags som konstaterade att det är värre än vanligt och att det hade gått långt. Ändå åkte jag in dagen efter jag kände symptomen. Fick olika sorters droppar och salvor. Åkte hem och la mig och vilade och hade en smärta i ögat som är obeskrivlig. Igår var jag på jobbet så mycket som jag orkade sen fick jag åka hem och lägga mig.

Idag har jag varit på återbesök hos läkaren igen. Det hade inte blivit så mycket bättre tyvärr. Dessutom visade det sig att jag är allergisk mot en sort av dropparna som jag fick. Jag har typ allergiklåda i ögat hela tiden. Typ som när man blir känslig mot pollen. Idag var de tvungna att göra en undersökning där de "vände mitt ögonlock". Jag trodde att jag skulle dö en smula. En sköterska fick komma in och hålla i mitt huvud för även om jag ville tänka på blommor och tv-program och fina kläder så spelade det ingen roll. Mitt huvud böjdes ändå bakåt så fort hon närmade sig ögat. Suck säger jag bara. Nu har jag fått en ny tid på fredag för ny koll och jag håller tummarna för att det ska ha blivit lite bättre tills dess. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0