Plötsligt slog det mig...


              


                                                 Hem, ljuva dyra hem


Hemma, har nyss ätit och nu sitter jag och försöker få ihop ett excelark med samtliga räkningar som Tomas och jag har betalt hittills under 2009. Behöver jag tillägga att jag nästan gråter av ångest? Vi har inte kunnat göra detta tidigare för vår dator har muppat sig som aldrig förr och innan en flink, datorkunnig man på Tomas jobb utförde första hjälpen på den så hade vi inte excel. Därför har jag inte gjort detta tidigare. Men nu så. Usch och hujedamig. Lån på huset, el, vatten och gud vet allt. Det kostar att ha hus alltså. Jag har nog inte riktigt insett det förräns ungefär nu när jag skriver ner allt. Det är som värsta Lyxfällanupplevelsen. Ni vet när de som är med får rada upp alla sedlar på den svarta tavlan, ungefär den känslan som de har skulle jag tro att jag har nu. Ve och fasa. Men samtidigt har jag ju valt att äga detta hus så då får jag bita i äpplet (trots att jag hatar frukt) och vackert betala vad det kostar. (Och ja, på bilden ser ni en liten del av mitt kök, jag som inte outat mitt hem än..)


Kommentarer
Postat av: jennie

Ja, jag vet, det är ju svindyrt att bo och att få det som man vill invändigt... Men av det lilla på bilden ser det ju lätt ut som att det är värt det, det ser jättefint ut verkligen! Ljust och luftigt och fint och jag älskar den lilla "stegehyllan" bredvid spisen är det va?! Super! Ha en bra fredag, jag har inga pengar kvar så jag ska på bjudmiddag... :-) Kram!

2009-10-23 @ 08:02:21
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Superfint, verkligen! Ser gärna mer!

2009-10-23 @ 10:15:44
URL: http://blushie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jennie: Tack snälla. Steghyllan är från IKEA, kostar nästan ingenting. Själv har jag fått lön idag så jag ska ut och shoppa i helgen haha. Ha en fin helg. Kram



Jenny: Tack så mycket. Ev kommer det fler bilder längre fram...

2009-10-23 @ 13:30:27
Postat av: Lina

Hej,



Va fint det har blivit! Du har verkligen öga för inredning.



Kram

2009-10-26 @ 15:05:14
Postat av: Åsa

Hej,



Tack, vad snäll du är! Kram

2009-10-26 @ 17:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0