Lättlurad

Personalfesten igår. Vilket ös. God mat och glatt sällskap hela kvällen! Innan middagen var det en magiker som underhöll oss. Julien heter han och skulle tydligen vara den nya Joe Labero. Duktig var han alla fall. Så duktig att han kunde trolla av mig min klocka utan att jag märkte nånting! Javisst! Det är helt sant. Jag och min sambo och några andra stod ute på kvällen för att "ta lite luft", det var grymt varmt i lokalen. Då står trollkarlen där och röker. Jag tycker att det är en god idé att gå fram till honom och berätta för honom hur duktig han är! Följande händer:

Jag: (efter X antal glas vin) Vad duktig du var! Det krävs mycket jobb för att bli magiker va??

Trollkarlen: Jo det gör det ju, och ett stort intresse för det man håller på med!

Jag: Ja det är klart! Du har övat länge då?

Trollkarlen: Kan du trolla?

Jag: Näe.....

Trollkarlen: Kom hit ska du få vara med om ett trolleri!

Jag: (går fram till trollkarlen och ställer mig framför honom och ser väldigt förväntansfull ut) Okej! Ska bli himla kul det här! Tomas, kolla nu, jag ska få vara med om ett trick!

Trollkarlen: (tar fram två hopskrynklade vita servetter) Håll den ena i din hand nu. Håll hårt, knyt näven hårt. Den andra har jag här i min hand!

Jag: Jaaa okej, jag är med!!!!!!!!!

Trollkarlen: Okej! (så tar han mig om båda mina handleder och håller hårt) Nu räknar vi till tre. Ett. Två. Tre. Nu kan du öppna din hand!

Jag: Va??? Nu ligger båda tussarna i min hand. Gud jag fattar ingenting!!

Trollkarlen: Näe, det brukar vara så... Men titta här, du har nått där... (säger Trollkarlen till min sambo. Och bakom hans öra plockar han fram min klocka!!!!!!)

Jag: (ett ända stort ?) Hur fan lyckades du med det där? Du snodde min klocka utan att jag ens märkte nånting. Gud jag måste vara den mest lättlurade någonsin. Han hade lätt kunnat försvinna med min fin-klocka från DKNY utan att jag hade märkt nått som helst!!

Jag: (igen) Jag är grymt impad!!!

Trollkarlen: Näehe nu ska jag ut på stan...

När han gått står det några killar utanför som verkar avundsjuka på den fingefärdige typen...

Killarna i kör: Jaha, nu ska väl han ut på stöldturne....

I alla fall! Det var en grymt rolig kväll! Och idag är jag faktiskt ganska trött. Har inte gjort nånting vettigt faktiskt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0