Nya bönder i rutan

De som läste min gamla blogg vet att jag är ett STORT fan av TV-programmet Bonde söker fru. Vem kan inte vara det alltså? Det var ju så sött! Nu har de utsett nya bönder som ska vara med. Jag tror att kandidaten Carl-Petter kan bli en favvorit (etta på bilden nedan....). Jag tycker att han är jättesöt.

Från förra årets säsong minns jag särskilt Helen. Shit vilken brud. Hon var verkligen kär i Andreas trots att det var så uppenbart vem det var han ville ha ända från början...Och Micke och Marita. Vad jag grät i soffan när deras bröllop kablades ut över hela Sverige strax innan nyår. Och Marcus och.. Vad var det hon hette...Magda? Skrattade i alla fall så att jag höll på att dö över deras resa då de mest satt tysta och glodde åt varsitt håll..

Nytt för i år är att det är både män och kvinnor som söker kärleken genom programmet. Det tycker jag är bra. Varför ska inte kvinnliga bönder få chansen, liksom!?!

               image44

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅSA!!!!
Äntligen, äntligen, äntligen är favoritprogrammet snart här! Tänk vad mycket vi kommer att diskutera de nya bönderna. Grejt! Jag vet att jag kommer att sakna Helen för gud, jag tjöt av skratt varje gång hon visade sig i rutan :)

Jag väntar med spänning på dina Blondie-bilder!

Grattis till den braiga feedbacken förresten!

Ha en toppenkväll!

Kramkram!

2007-04-26 @ 19:03:52
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: jennie

Jag trodde att alla hade kalender i sin blogg, för min kom liksom på köpet. Men jag ska kolla i stilmallen och se hur den är uppritad, jag kanske kan kopiera så att du kan sätta in rätt text på rätt plats i stilmallen. Jag återkommer!!

2007-04-26 @ 19:58:40
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: jennie

Okej, här kommer värsta dålighetsguiden, men jag tänker att dåligt är bättre än inget...
Gå in på Design--> stilmallar--> redigera stilmall
Ganska långt ner finns det lite text som ser ut så här:
select{
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif;
font-size: 11px;
}
Efter den den konstiga parentesen klistrar du in det som jag satt i här nedan (alla de där stjärnorna också), det är all min info om min kalender. Om det inte funkar får du höra av dig, men det booorde gå. Där det står color och en kod efter kan du sedan ändra enkelt till vilken färgkod du vill. Du kan googla på färgkoder så kommer du till sidor med kodfärgscheman, som du kan kolla in färgerna på. LYCKA TILL!!!
*****************************************************************************
* Calendar
*
*****************************************************************************/
#calendar {
color: #000000;
font-family: 'Trebuchet MS', Verdana, sans-serif;
padding: 0px 0px 6px 0px;
text-align: left;
border-bottom: 1px solid #000000;
}
#calendar table {
padding: 1px;
/*border-collapse: collapse;*/
border: 0px;
}
#calendar table caption {
color: #000000;
font-family : Georgia, "Times New Roman", Times, serif;
font-size : 0.7em;
border-bottom: 1px solid #000000;
text-align: left;
font-weight: bold;
text-transform: uppercase;
padding: 3px;
letter-spacing: .3em;
}
#calendar table th {
text-align: center;
font-weight: bold;
font-size: xx-small;
}
#calendar table tr td {
border: 1px solid #F1F1F1;
text-align: center;
font-size: xx-small;
}
#calendar table tr ul
{
color: #BBB;
list-style: dot;
margin: 0px 0px 0px 20px;
padding: 4 0 5 0;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 0.7em;
}
#calendar table tr td.cssDayMouseOver {
border: 1px dotted red;
cursor: hand;
}
#calendar table tr td.cssDayMouseOut {
border: 1px solid #F1F1F1;
}
#calendar table tr td.cssEntryBox {
border: 1px solid gray;
padding: 6px;
text-align: left;
background: #FFFFFF;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 0.8em;
}
#calendar table tr td ul li {
}
#calendar table tr td div.cssDayEntryHeader {
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 0.8em;
text-align: left;
font-weight: bold;
padding: 4;
}
#calendar table tr td div.cssDayAvailable {
text-decoration: underline;
text-weight: bold;
}

2007-04-26 @ 20:11:08
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: jennie

Oj, ursäkta om jag typ förstörde hela din blogg med den kommentaren, du får radera den när du är färdig...

2007-04-26 @ 20:12:01
Postat av: Åsa

Tusen tack för hjälpen!! Hoppas att jag kan fixa detta nu bara... Kram

2007-04-27 @ 12:52:27
Postat av: Åsa

Anna! Jag vet! Vi kommer att kunna kommentera detta i en evighet. Längtar tills det börjar!!
Kram

2007-04-27 @ 12:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0