Nya växter i mina fönster

Nu har jag änligen städat klart. Och hunnit förbi Blomsterlandet för att inhandla lite nya blommor till köksfönstret. Mina sköldpaddstuvor såg inte ut att må bra. Det blir så fruktansvärt varmt i fönstret i köket att det måste vara ganska okänsliga blommor där, så nu köpte jag två stycken crassula. De är ju relativt tåliga.. Att få nya växter i fönstrena gör så himla mycket. Genast känns det mycket bättre än innan då jag var tvungen att stirra på två ledsna tuvor varje gång jag åt frukost.

                            1              2   

(och för alla er som inte har gröna fingrar och koll på blommor hit och dit, nr 1 är sköldpaddstuva och nr 2 är crassula)

Ikväll kommer kompis Jenny hit. Vi ska skvallra och kanske dricka ett (eller två) glas  vin. Hon har träffat en ny Mr Niceguy och jag behöver verkligen en uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0