Snö (del 2)

Vanligtvis brukar jag vara jätteduktig och cykla till jobbet! (en sträcka på ca 4 kilometer), men idag när jag tittade ut och såg att det snöade blev jag sur som en citron och helt plötsligt var det inte så lockande att svänga sig upp på cykeln för en tur i snöslask. DÄrför utspelade sig följande diskussion hemma hos oss ca kl 6.30 i morse:

Jag: Tomas vakna då!! (till en sömnig Tomas som fortfarande sover gott)

Tomas: Öhh va? Vad?

Jag: Kolla ut, det bara vräker ner..

Tomas: Öh, jaha..jag hör inte att det regnar...

Jag: Ame e du trög, det SNÖAR faktiskt. Snälla snälla kan du köra mig till jobbet..

Tomas: (tittar ut genom fönstret) Såå dåligt väder är det faktiskt inte.. Det finns inget dåligt vä....

Jag: (avbryter) Jag fullkomligt HATAR när du säger så. Dummo!

Tomas: Vi har inga vinterdäck på, och då får man inte köra när det snöar. Jag har inte lust att betala några böter...

Jag: Du är bara taskig. Jag fattar inte varför du måste vara så dum. VIll du ha på ditt samvete att jag kanske kommer att cykla omkull i snöslasket, bli helt kall och blöt, min frisyr helt förstörd OCH min mascara helt rinnig?!?!?!!

Tomas: Lägg ner, det är inte så farligt..

Jag: HEJDÅ ditt dummo. Hoppas du mår bra av att plåga dina nära och kära!! (sen stormade jag ut och fick cykla till jobbet....)


Kommentarer
Postat av: jennie

Yeeees, du har lärt dig hur man (inte) ska bete sig!! Gnäll, tjat och en trave skrik, det är grejer det!! Hahahaha!!!

2007-04-10 @ 17:49:37
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Haha..Ja jag läste i din blogg hur du betedde dig mot din sambo..Shit vi beter oss lika illa båda två. Om jag ska vara ärlig hade jag faktiskt lite ångest i eftermiddags. Jag kanske inte var alltför snäll mot Tomas i morse...

2007-04-10 @ 18:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0