Svarta märken på kinderna

Det finns en grej som jag stör mig skitmycket på! Det är att jag inte kan ha sånna fina silverringar i öronen. Det spelar ingen roll om det är äkta silver eller om de är köpta på HM för 29:50. Jag får ändå två svarta ringar på kinderna efter ett tag. Det är inte särskilt snyggt! Vad är det för fel på mig? Jag vet en gång då kompis Jenny och jag köpte EXAKT likadana örhängen. Hon kunde ha sina hur länge som helst, medan jag blev "svart" efter bara en stund? Vad fan är det som inte stämmer med mig? Tänker om det kunde vara pudret som på nått kemiskt sätt reagerar med örhängerna (men vad vet jag, jag är ingen kemiexpert). Men Jenny och jag har puder från samma märke, så det kan det inte vara. Ibland tål inte smycken att komma i kontakt med parfym, men det kan det inte heller vara, för vem fan sprutar parfym på kinderna.. Jag kan bara inte fatta varför det bara blir så på mig. Jag får hela tiden springa till en spegel och checka av när jag har sånna örhängen, för rätt vad det är så har jag två svarta märken på sidan av kinderna och på örsnibbarna.. Om det är nån som har liknande problem och som klurat ut varför det bara blir så på vissa människor, hör gärna av dig så att jag kan sluta fundera över detta och kunna börja sova om igen, för detta fenomen håller mig vaken hela nätterna(och förbannad, vill ju åxå kunna ha fina hängande örhängen). (eller okej, det kanske var lite överdrivet, men hur som helst är jag i alla fall irriterad och detta får bli mitt I-landsproblem för ett tag framöver....

                                                   

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har hört att man kan måla örhängena med genomskinligt nagellack men jag vet inte om det funkar.. Men man kan ju testa på ett par billiga ringar från H&M!

2007-04-21 @ 19:27:53
URL: http://www.blondinens.blogg.se/
Postat av: Åsa

Gud vad smart. Det måste jag testa!!

2007-04-22 @ 10:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0