Att ringa chefen och säga upp sig

Idag var jag tvungen att göra nått jobbigt och svårt. Jag var tvungen att ringa chefen (På Granngården alltså...) och säga att jag fått jobbet och att jag inte kan jobba kvar mer = väldigt jobbigt..

Jag: Hej det är jag...

Chefen: Hej..

Jag: Jo du, det är såhär att jag har fått jobbet...

Chefen: Jaha... (han är inte så talför min tidigare boss)

Jag: Jo.. och nu måste jag bara meddela att jag inte kommer att kunna jobba kvar mina lördagar och så..

Chefen: Inte??

Jag: Nej jag tror inte det... Eller ja... Om det krisar nån gång kanske jag kan hoppa in eller så.. Men ja... Jag kan ju inte mina lördagar och så.. (här babblade jag på väldigt osammanhängande....)

Chefen: Jaha.. Det här var ju inte bra...

Jag: Nej fast du har ju vetat att jag inte skulle stanna i en evighet...

Chefen: Nej.. Men vi får höras längre fram och se hur det blir...

Jag: Ja visst!! Hejdå!

Chefen: Hej hej...

Ehhh...vaddå höras längre fram och se hur det blir??? Tror han att jag kommer att jobba kvar där i alla fall... Tror inte att det kommer att gå ihop sig tidsmässigt.. Men okej, vi får se. Det känns i alla fall skönt att ha det gjort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0