Barnmagneten

Jag antar att jag är nån slags barnmagnet. Även om jag inte ser trevlig och glad ut och även om jag inte är sugen på att leka just då så dras barnen ändå till mig... Alltså det gör inget eller så och jag brukar oftast tycka att det är skitkul att leka och skoja... men inte på jobbet!! Mina kära arbetskamrater har kommit på att om de inte har nån barnvakt till sina små ungar så kan de ju ta med dem till jobbet så "kan Åsa underhålla dem hela dagen". Fy fasen vad trött jag är på det. De står här och terrar mig hela dagen i kassan och det är så jäkla jobbigt "Varför då? Varför trycker du på den tangenten?? Varför betalde han med kort?? Varför köpte hon en sånn?? Varför det, varför då??". Kan det inte införas nån typ av barnförbud på arbetsplatser?? Det borde vara förbjudet att ha med sina ungar till jobbet och sen låta dem driva omkring hela dagen och låta nån annan ha uppsikt över dem. Förra sommaren till exempel kom en skitarg kund fram till mig och sa att det var ett litet barn som körde stora trucken på lagret. När jag gick ut och kollade visade det sig att ungen hoppat upp i trucken och körde omkring med den på säcklagret. Jag blev inte särskilt glad!! Mamman sa typ ingenting. Inte ens en tillsägelse fick ungen!!! Knas säger jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0