Helgen

Ojsan.... Har inte kommit till datorn på hela dagen... Fullt upp!!!

Lördag
Kvällen igår blev verkligen lyckad. Det kom inte jättemånga, men 28 av 50 måste ändå ses som bra. Mer än hälften dök ju upp. Sen var det ju några surisar som satt inne i sina lägenheter och glodde ner på oss som satt och åt, skrattade och skålade. Jag fattar helt enkelt inte hur man kan komma sig för att sitta där inne och häcka och strirra ner på oss, och sen inte komma ner själv. Aja, skitsamma, desto mer mat och tårta till oss som var där. Maten ja, den var verkligen lyckad och alla som var där tyckte att den var jättegod. Själv drack jag vin till maten (och under resten av kvällen med) för att fira att jag blivit med jobb. Tyckte verkligen att jag var värd ett par glas. Det var en trött Åsa och en trött Tomas som rumlade in framåt natten. Men kul var det. Inte visste jag att vi hade så trevliga grannar ;o)

Söndag
Fick inte särskilt lång sovmorgon idag, för jag hade lovat Camilla att följa med på loppis. Som tur är har jag inte så långt till loppisen, typ 200 meter.. Så det gick lätt att ta sig dit i ösregn. Mycket folk och mycket skräp. Men det fanns några gobitar. Bland annat köpte jag sex stycken likörglas i jugendstil. Är skitnöjd. Jag hade redan sex innan (inte precis riktigt likadana men ändå) och nu fick jag tag på sex till så det var bra!!! Men fy fan vad många "tattare" det var på loppisen alltså. Tvättar sig folk aldrig????? Det var en hel hög med människor som riktigt stank svett och det var skitläskigt att hamna bakom nån av dem. Fy fasen vad äckligt. Sen fanns det en anna hög med människor som stank diverse kroppsodörer som vi bara inte ska prata om. Jag höll allvarligt på att kräkas. Lodisar som inte kan hålla efter sig själva är typ det värsta jag vet!!!

Eftersom det blev så jäkla mycket mat över bestämdes det igår att de som ville fick komma ner på lunch i partytältet klockan 13. Så Tomas och jag gick dit. Skitbra med lunch och sen var vi ju tvungna att plocka ihop alla grejer som vi släpat ner med. Tårta blev det åxå över så det var några som fikade med. Just nu håller Tomas och några till på att riva det stora tältet. Det är på 40 kvadratmeter så det var gott om plats. Jag orkade inte hjälpa till för i eftermiddag har Jenny varit här. Hon hade hittat massa "lappar" och brev som vi skrivit till varandra. Hela gymnasietiden skrev vi lappar till varandra på nästan varenda lektion.. *fniss* Har även kommit fram till att min kära Jenny är en mästare på olika svengelska lines ;o)

Nu ska jag sticka bort till Ica och hyra en film tills ikväll. Jag orkarr fan inte en enda söndag till med Beck i repris. Vad som helst känns som bättre än "ska du ha dej en stänkare till??"


Kommentarer
Postat av: sofie

Hej kära Åsa! Ville bara säga ett jättegrattis till att du blivit med jobb!:)
Kram Sofie

2007-08-27 @ 07:23:01
URL: http://www.blondinens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Klart du kommer iväg på en resa, med jobb och allt nu så kan du säkert åka nästa sommar, du som får sommarlov och allt! Kraaam!

2007-08-27 @ 08:05:56
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Sofie: Tusen tack!! Nu blir jag arbetskamrat med Natalie!! Ska bli kul!! Stor kram från mig!!
Jenny: Ja en resa skulle verkligen verkligen sitta fint. Så jag ska försöka att komma iväg nån gång.. Stor kram!!!

2007-08-27 @ 10:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0