"Kalmar festar och har roligt......"

Till helgen är det jippo här i stan. Ett jippo som nån har kommit på att kalla stadsfest! Säkert nån viktig gubbe i kommunhuset. Festen har till och med en gubbe som är anställd och har hand om kalaset. Fatta vilket jobb. Det skulle jag åxå kunna tänka mig. Sitta på en stol och bara boka några hotellrum fixa lite artister och en och annan happening. Ge jobbet till mig!!

Annat var det när jag var ung. Då hette "festen" Kalmar dansar och ler, eller som det hette egentligen; Kalmar super och spyr. De kom väl fram till att det inte gick att ha det på det sättet mer. Ja jag minns minsann vad vi gjo.... eller vad fasen.. Näe, jag ska inte berätta om det här!!

Nu till saken!! Jag ska jobba på stadsfesten!! Jobbet ska ha ett litet bord där vi ska göra reklam för oss och där ska jag stå och reklama för oss så gott det går. Det ska faktiskt bli riktigt kul!! (dessutom är det bra betalt och det tackar man ju inte nej till precis...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0