Latast i stan??

Allvarligt samtal med sambo igår eftermiddag:

Jag: Nu när jag har fått ett HELTIDSJOBB tycker jag att det är viktigt att vi hjälps åt båda två med att städa, diska och plocka undan och så...

Tomas: Nej jag vill inte...

Jag : VAAA?? AME!! DU ÄR JU HELT KNÄPP!! VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT NU!!!! (förrut har jag gjort mest, om inte allt till och med...)

Tomas: Ja men du kan ju städa dom dagarna du jobbar kväll. Då kan du ju städa på dagen. Bra va?? Nu har jag ju löst det. Puss puss!!

Jag: FY FAN FÖR DIG!!

Tomas: Ähh löjla dig inte...

Jag AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu är jag vansinnig!! Jag tänker inte plocka och städa mer efter dig!! Nu får det vara nog!!! Jag tänker inte köpa nått hus ihop med dig om det ska vara på det här sättet. Då bor jag hellre i lägenhet i resten av mitt liv!! Så det så!!!

Javisst. Eller hur. Igår åt Tomas varma mackor och drack mjölk till. Idag står plåten kvar. Ett urdrucket mjölkpaket på bänken och en tallrik som inte är avsköjld och instoppad i diskmaskinen står kvar i slasken när jag kommer upp. Tomas gick till jobbet i morse utan att ens tänka tanken på att plocka undan sina grejer. Och vad jag gör?? Jo jag röjer ju undan såklart. Jag kan inte se sakerna stå utspridda i köket hela dagen. Och antagligen hela veckan med om jag inte gör nått åt det...


Kommentarer
Postat av: Helena

Dela upp jobbet och gör din del. Tomas var pedant innan och lär vara det fortfarande innerst inne så han kommer inte heller stå ut.
Puss på er och ta hand om varandra!

2007-08-27 @ 11:53:38
Postat av: Åsa

Åhh!! Tack för tipset!! Vet ju att han var superpedant innan, jag fattar bara inte vart det har tagit vägen?? Antagligen jag som skämt bort honom!! Grattis på födelsedagen!! Kram från mig!!

2007-08-27 @ 12:02:08
Postat av: Becca

men vännen! Han vet ju att du gör d om han skiter i d. Så sluta bara upp med att plocka efter han så tar han nog tag i det ska du se. Framförallt om han var pedatisk innan! Så slå dig själv på handen nästa gång den närmar sig hans odiskade plåtar!
Massa kramar!

2007-08-27 @ 12:11:35
URL: http://beccalicious.blogg.se
Postat av: Åsa

Åhh tack för pepp!! det behövs. Ska verkligen försöka att låta bli nästa gång.. (även om det är skitsvårt!!) Ska maila Malin nån dag nu när jag har fått mitt schema så jag vet lite hur hösten ser ut. Vi måste verkligen få till det!! Stor kram från mig!!

2007-08-27 @ 12:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0