Och så kom solen...

Efter en liten (välbehövlig) bloggpaus över helgen så är jag tillbaka igen!! Det har varit så skönt att vara iväg och vädret har verkligen varit toppen... Kanske inte i fredags, men resten av helgen har solen verkligen visat sig från sin bästa sida, dock med en riktigt röd bränna som följd, men vad fan, jag ska inte klaga!!

Fredag
Visserligen ösregnade det hela dagen, men Tomas och jag hade bestämt oss för att åka över till sommarstugan så det gjorde vi. Det blev en mysig fredag inomhus. Läste lite böcker och tidningar och bara tog det lugnt. Det var verkligen välbehövligt!!! På kvällen hade vi tänkt grilla, men det regnade bara så vi fick bara steka några korvar och äta. Det var inte direkt nån lyxmiddag, men det gick ner...

Lördag
Vaknade jättetidigt av att solen sken. Så vi var uppe tidigt. Jag satte mig på åkgräsklipparen och klippte allt gräs vid sommarstugan (=ganska mycket gräs): Tvingade Tomas att klippa med den vanliga klipparen. Jag tycker att det är mycket roligare att sitta på åkklipparen och åka omkring.

På eftermiddagen anlände våra gäster. Vi tjejer satt bara och njöt i solen medans killarna gick ner och badade. Själv tycker jag att det (fortfarande!!!) är något kallt i vattnet så jag avstod.. På kvällen grillade vi och satt ute hur länge som helst..

Söndag
Tillbringades i solen hela dagen. Till följd av det har jag nu en röd nyans över hela kroppen. Glömde min solskyddsfaktorkräm hemma. Det är ju inte direkt så att man är van vid solen just nu precis!! Har åxå fått en lättare "böld" i pannan... Usch det lät inte särskilt trevligt... Men jag har lyckats en gång tidigare med detta konststycke att sola så hårt att jag får "svullnad i pannan". Testa aldrig detta för det gör ONT...

På grund av att min sambo glömde digikameran hemma så har inte vår helg kunnat förevigas. Typiskt. Jag skyller ifrån mig allt på Tomas.. Det är hans kamera!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0