På arbetsförmedlingen

Var på arbetsförmedlingen och skrev in mig idag. Herre vilka människor det finns alltså. Alla mina fördomar om arbetssökande besannades verkligen. Där var en kille som såg lite "lodig" ut och som skrek högt för han hade mp3 med musik i öronen. Sätter sig bredvid mig och försöker starta en konversation..

Killen: Ej, bruden!!

Jag: ??

Killen: Jo du vilket landskap ligger Göteborg i??? (skriker killen över hela förmedligen..)

Jag: Ingen aning.. (jag är väl fan inte geografilärare heller...

Killen: Jasså, nähe, du är lika outbildad som jag då...

Jag: (mycket tyst) nej jag skulle inte tro det....

Sen vände jag mig om. Vad är det för idiot som kallar mig outbildad när han kommer och stör mig när jag sitter och fyller i massa viktiga arbetslöshetspapper?? Vidare fanns det en dam i 50-årsåldern som aldrig rört vid en dator i hela sitt liv. Tyckte nästan synd om henne. Det tog henne nästan en timme (ja jag fick minsann vänta superlänge bara för att de missade min lapp - jäkla idioter!!) att skriva 5 rader i Words. Stackarn, och sen blev det ändå inte rätt så en datorkille fick komma och hjälpa henne.


Usch, jag har verkligen ångest just nu, och det känns inte särskilt ljust. Men på torsdag är jag inbokad på nån himlans kurs med massa andra arbetslösa loosers så vi får se hur det går. Jag ska i alla fall söka jobb som en galning nu!!!! Jag räknar inte med att gå arbetslös i 100 år....

Kommentarer
Postat av: jennie

Åsa, I´m with you!! Jag ska skriva in mig på arbetsfömedlingen snart också och jag bävar verkligen. Det känns ju verkligen superkul... Men jag gör det mest bara för att få pengar, så får jag inga så rånar jag nog en bank istället.
Ha det så bra på stranden och försök tänka på roliga saker!! Kramar!

2007-08-14 @ 09:05:13
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Åhhh jag tycker synd om dig. Det var verkligen ingen hit på arbetsförmedlingen igår. Idioter som jobbar där, långa väntetider, och inga pengar så långt ögat kan nå.... Lovar att jag ska hålla tummarna för dig när det är din tur att gå dit!! Kram

2007-08-14 @ 15:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0