Pinsamt....

Igår fick jag en påminnelse på en räkning. Vår telefonräkning. Jag som ALDRIG brukar få påminnelse och jag som ALLTID betalar mina räkningar i tid. Vad fasen var det här liksom?? Kollade med Tomas om han sett till nån telefonräkning.. Det hade han inte. Jag hade inte heller sett till nån. Alltså drog jag slutsatsen att vår räkning måste ha kommit bort. Därför ringde jag till Tele2 för att förklara detta. Hade ingen lust att betala 50 spänn i påminnelse bara för att jag inte fått den första räkningen. Jag har liksom nån stans i bakhuvudet undrat varför vi inte fått nån teleräkning på ett tag, men jag har liksom inte tänkt på det så noga, har ju jobbat och så och typ glömt bort det. Ringde i alla fall..

Jag: Ja hej, blablablablablablabla jag har inte fått min första räkning och nu har jag fått en påminnelse. Jag har inte lust att betala 50 spänn extra..

Kundtjänstbruden: Alltså, du har ju anmält e-faktura så vi har skickat en sådan till dig. Den finns på din sida på Swedbank!!

Jag: ...............

Ops!! Nu kom jag liksom ihåg att jag för ett tag sen anmälde att jag ville ha e-faktura bara för att jag störde mig på att de tog ut en fakturaavgift på typ 30 spänn varje gång de skickade en faktura till mig. Pinsamt. Betalade med en gång. Och nu ska jag sätta en komihåglapp på datorn så att jag kommer ihåg att kolla lite oftare om jag fått någon e-faktura.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0