Vårt "husdjur" är en busig pippi

Plugga ja... Det gick ju jävligt bra.. När jag hade läst i typ 2 minuter bestämmer sig Pontus (ja Tomas har döpt han till det, sin lilla kanariefågel) för att flyga ut ur sin bur och tyckte att det skulle ju vara en skojsig idé att flyga och gömma sig för Åsa nu när hon ska plugga så slipper hon det och så får hon leta efter mig i stället. F**k.. Först hittade jag honom inte.. Ringde till Tomas i smått panik eftersom balkongdörren var öppen.. Han brukar inte flyga ur sin bur även om luckan till buren alltid är öppen. Men så bestämde han sig för att göra det idag. När jag väl hittade honom hade han gömt sig i vårt diskställ som är fullt med disk... Jäkla skitfågel. Nu måste jag diska om allt igen... Behöver jag tillägga att jag nu har stängt luckan?? No more öppen lucka när jag är hemma i alla fall.....

      
                               

Bild 1: Pontus i sin bur, numera stängd!! (jag har aldrig varit särskilt förtjust i fågeln, men vad ska man göra liksom?? Man fick han typ på köpet när man blev tillsammans med Tomas.. Inte mycket att göra åt...)

Bild 2: Vårt överfulla diskställ där den lille krabaten gömde sig.... (som nu måste diskas om...........) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0