Jul, jul, strålande jul!

Så var man hemma igen efter ett farande fram och tillbaka under julen. Julafton spenderade jag hemma hos mamma och pappa. God mat och trevligt sällskap i form av mamma, pappa, mormor, morfar, farmor, farfar och de två bröderna! (lite senare dök även mina bröders flickvänner upp). I mina julklappar fanns det bland annat FilippaK-muggar (dots), martiniglas från Intermezzo (samlar), böcker, cykelsadel (!), bodybutter x 2 och duschcreme från Bodyshop, mascara & läppglans, pengar, Greys Anatomy-DVD (ja, jag är nog den enda i hela världen som inte sett den serien, men nu ska det bli ändring på det!!), parfym (Dreaming från Tommy Hilfiger) och presentkort på Kicks på 800:- så nu kan jag verkligen handla smink. Sen fick jag en del annat åxå.. Det blev en sen julklappsöppning för mamma jobbade kväll ända till 21:30...

Juldagen spenderade jag med Tomas familj på gården i Oskarshamn. Åkte upp på förmiddagen. Jag lånade mammas bil så att jag slapp åka buss. Kom lagom till den traditionsenliga lutfisken (som jag inte äter, men som tur var fanns det annan fisk till oss som inte gillar den lutade varianten). Efter maten tog jag och Tomas en långprommis i skogen på typ en timme. Fasen vad jobbigt det är att gå i skogen, mycket jobbigare än att gå vanliga rundan här i stan!!! Men det var riktigt skönt och på kvällen kunde vi med gott samvete äta den hemmagjorda pizzan som hade tillagats i en av julklapparna, en pizzaugn. Lite lek hanns det såklart med, och jag tror minsann att Spiderman-kostymerna som Tomas och jag gav till tvillingarna var populära....

Idag har vi varit på mellandagsrean. I Oskarshamn. Det måste vara världens minsta och tråkigaste stad. Jag och Tomas syster letade febrilt efter ett Stadium, som Tomas tyckte sig veta att det fanns ett i Oskarshamn. Men nej, det fanns det inte. Vi stannade en riktig oskarshamnare och frågade!! Inte en endast sak / plagg köpte vi. Skandal.

Nu är vi i alla fall hemma och i morgon är det jobb igen för mig. Tomas är ledig. Kvällen ska vi spendera i soffan tittandes på en film som vi har hyrt. Hoppas alla har haft en riktigt fin jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0