Mammas stora fest

Oj oj oj vilken lördagkväll jag hade igår!! Igår firade vi att mamma har fyllt 50 år. 100 personer var bjudna till festen som hölls i en festlokal i närheten av där mamma och pappa bor. Det var verkligen lyckat! Jag och mina två bröder var hos en fotograf för några veckor sen och tog ett syskonkort (eller ja, fotografen tog över 100 bilder på oss och till slut kunde vi enas om ett som vi gillade) och det var vår present till mamma. Presenten fick hon efter att jag hade hållit ett tal till vår kära mor. Det kom lite tårar i ögonen... Var mycket nöjd med mitt tal som var på rim. Har vaknat mitt i natten flera gånger då det har kommit olika verser till mig som jag har fått skriva ner, papper och penna vid sägen har varit ett måste :)

Kocken hade lagat jättegod mat, och tack vare min kära vän JennyG och en vän till henne flöt hela festen på superfint med servering och allt. Tusen tack tjejer!!!!

Bandet som var på festen och spelade höll en liten tävling, ett schlagerquiz. De spelade 10 intron och så skulle man gissa år, artist och låttitel. Vi var indelade i lag. Jag hamnade i det "unga" laget tillsammans med Tomas, mina bröder, deras flickvänner och våra kusiner Stina och Emil. Självklart vann vi tävlingen med 22 poäng av 30 möjliga. Inte helt otippat kallade vi oss som lag för "Schlagerkungarna". Priset var att vi fick inleda karaoken som bandet höll i. Jag och mina bröder bestämde oss för karaokeklassikern Eloise. Och efter uppträdande fick vi stående ovationer hihi... Vi sjunger hellre än bra!!!!

Inga missöden sådär på festen. Förutom en av damerna som gick emot en marschall med sitt byxben så det tog eld! Som tur i oturen var hade damen ifråga druckit några glas vin och kände antagligen ingen smärta igår kväll, värre lär det ha varit idag när hon vaknade. De som band om såret och tvättade rent sa att det inte såg så bra ut... Hoppas att det fixar sig. Tänker även på min ena brors lilla flickvän som inte mådde helt bra. Vi hade hela kvällen trott att hon drack vatten och fanta, men det visade sig vara vitt vin i glaset som vi trodde var vatten, och fantan hade min bror haft den vänligheten att "spetsa till lite" så när det stackars flickebarnet reste sig blev det lite för mycket för henne så de fick gå hem!

Själv mådde jag prima hela kvällen. Tomas och jag tog bussen hem vid kvart i två. Var hemma vid halvtre och somnade väldigt snabbt!!! Idag har vi varit på stan och inhandlat julklappar och ikväll blir det paketbyte för min del med tjejgänget hemma hos JennyK. Ska bli supermysigt att få träffa alla tjejer innan jul!! Verkar som att alla kunde komma med!!


             image449

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0