Barnvakt och turksvett

Som den goda och snälla vän jag är (nåja, ibland så bjuder jag till), ställde jag idag upp som barnvakt åt lille Theo när hans mamma skulle på en läkargrej. Jag följde med och tanken var att jag skulle underhålla Theo i vänrummet medans hans mamma var inne hos läkaren. Det gick bra, men i väntrummet satt även en familj som jag tror hade sitt ursprung i Irak och inte kan ha varit bosatta i Sverige särskilt länge. Pappan luktade grymt mycket svett. Det var nära att jag gick fram till fönstrena för att inhalera lite frisk luft. Pappan i familjen försökte sig även på en konversation med Theos mamma på sin mycket knaggliga svenska medans mamman i familjen langade upp ett gigantiskt bröst och började mata deras lilla bäbis. Jag tycker typ att man har rätt till att amma på offentliga platser, men varför inte göra det lite diskret???

Svettpappan: Vaaad eter hn??

Theos mamma: (mycket tydligt) H a n h e t e r T h e o ! (så att pappan skulle fatta)

Svettpappan: Tyo?

Theos mamma: (extra tydligt) NEJ, HAN HETER THEO

Svettpappan: Treo?

Theos mamma: (tröttsamt) Nej, Theeeeooooo!!!!!!!!

Svettpappan: Svenska nam, svååårt!

Ja hon visade upp en ängels tålamod. Själv visste jag inte vad jag skulle ta mig för så jag satt mest tyst, men inombords bubblade jag lite av skratt. Treo.. Inte särskilt kul att bli kallad för....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0