Föräldrarskjuts

I bland kan jag ha en viss tendens (läs: superstor) att överdriva och förstora saker och ting och bara se det skitjobbiga, inte det enkla, liksom.... Igår bråkade jag med Tomas om en grej. Klockan var väl ungefär 22:35, jag var skittrött och utmattad och skulle precis gå och lägga mig...

Tomas: Jo, jag tänkte, när börjar du i morgon?

Jag: 8

Tomas: Jaha, för jag måste hämta mammas & pappas bil på ***** där den står, för de tog bilen dit. (Tomas föräldrar sticker till Kroatien idag. Samma resa som min mamma och pappa, faktiskt. Det är bara det att Tomas päron inte vet att mina föräldrar ska med. Ja det kan ju bli en trevlig överraskning, typ....)

Jag: Jaha..

Tomas: Jo så jag tänkte om du kunde skjutsa mig dit innan jobbet i morgon (läs idag).

Jag: Jamen du börjar ju vid sju?

Tomas: Ja men jag tänkte om du kunde åka tidigare till ditt jobb, det blir ju bara en timme eller så...

Jag: Tror du att jag tänker vara på jobbet en timme tidigare än jag måste?? Är du inte klok? Jag har hur mycket som helst att göra. Jag måste få sova. Jag ska ut på kvällen och jag har INTE lust att gå upp tidigare bara för att hämta dina föräldrars bil. Kan inte de ta en taxi som vanligt folk??

Tomas: Ja men lugna dig, jag frågade bara..

Jag: Ja men det går faktiskt inte. Nä, du får cykla och hämta bilen!!!!

Tomas: Jaha. Tack så jävla mycket då!!

Jag: Varsågod så jävla mycket! Jag ska bara ställa upp och ställa upp!! Jag måste faktiskt tänka på mig själv!! Dummo!!!!!

Idag vägrade jag att prata med Tomas, som förövrigt var som en sur citron när han fick sätta sig på cykeln för att cykla och hämta bilen. Men jag var snäll, han fick faktiskt låna min cykel.......


Kommentarer
Postat av: Nhea

GIRLPOWER!
Har kört antistilen hemma, mannen har ju varit förkyld (Å då kan han ju inte göra ett piss mer än att ligga i soffan), ok det funkade att ligga i soffan t.o.m måndag sen fick jag nog, han har nu tvingats hänga tvätt, jag har bara rest mig från middagsbordet & tagit min promenad & lämnat köket i all röra som han fått plocka reda på, tvingat ut honom för att shoppa kylväska, dammsuga osv...
Härligt! Antar att han väljer snickeriet igen nästa vecka ;-)
P&K

2007-06-29 @ 08:39:33
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Jenny

Härligt tjejen! Så ska en slipsten dras...och han fick ju faktiskt låna din cykel...=)

2007-06-29 @ 10:02:26
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Tack för ert pepp! Ett tag kände jag mig faktiskt lite elak, men what the hell.. Han är inte alltid snäll mot mig heller.....

2007-06-29 @ 14:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0