Gammal vet bäst

Fy fan. Ännu ett tecken på att jag håller på att bli gammal. Var hemma hos mamma och pappa igår och hämtade bilen, samt bjöd in mig själv och Tomas på middag. Pratade lite med lillebror om hans nya sommarjobb.

Jag: Men det var väl lite roligt att det är lite yngre killar med som jobbar på stället, och inte bara gamla gubbar. (Macce sommarjobbar på Liljas bil reservdelsavdelning)

Macce: Mehh. Du, dom som jobbar där är typ 24. Vet du hur många år det är mellan 18 och 24. Det är inte direkt som att vi har nått gemensamt precis. Dom är ju lika gamla som Robbe. (vår andra bror)

Jag: Men 24 är väl inte särskilt gammalt??

Macce: Ehhh... JO DET ÄR DET!!!

Jag: Men tack så jälva mycket för den då. Måste du kasta i ansiktet på mig att jag håller på att bli gammal eller? Vad glad för att du inte jobbar med gamla tjuriga gubbar runt 50 istället!!!!!!!!!!

Pappa: Jag är ju runt 50 år. Är jag gubbe??

Sen pratade jag inte med lillebror mer, utan åkte hem och drog igång festplaneringen istället. Nu har jag lite (läs ganska MYCKET) att fixa inför festen, men det ska bli kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0