Gummistövlar, traktor och lösa skruvar

Javisst. Visst blev det en tur till landet idag. På med gummistövlarna och ut i skogen för att köra traktor. Det är möjligt att det kommer bildbevis senare... Sen har vi varit och hälsat på Tomas farmor med, som är 90 och bor i en stad inte långt från där Tomas pappa har sin gård. Ja jag ska inte klaga, för det har varit en mysig dag..

Igår kväll tog vi det bara lugnt. Käkade kinamat och hyrde film, The Guardian, herre, vad sorglig den var i slutet, jag hade lugnt kunnat skippa slutet och bara sett typ halva filmen eller nått.... Det är möjligt att vi även lyckades med konststycket att ha sönder mammas bil. Jag hade lånat den den här helgen och när vi igår skulle sticka och köpa kinamat så (tror vi) att det lossnade en skurv från bilen som sedan trillade ner på gatan eller så. Det var inte så kul att förklara för pappa idag. Det är inte så att mammas bil är nån gammal skruttbil heller, utan den är nästan ny, men det är så himla typiskt att det händer MIG! Vad händer inte när jag sitter bakom ratten i en bil liksom??

Är lite deppig. I morgon börjar jag jobba.. Ska sedan jobba åtta veckor i sommar. Fast det är i och för sig bra, för efter det kan jag titulera mig arbetslös.. *suck*.

                                         image203

(traktorn  på bilden är inte Tomas, men han har nått liknande.....)

Kommentarer
Postat av: Gisela

Brukar dock vara så med nyare bilar och så är det skitdyrt o laga... Jag har en ganska gammal bil men min pappa brukar fixa det när det är något. Igår for en fjäder från nåt gasgrejs men det fixade han på nån minut :) Riktigt tacksam e man :)

2007-06-17 @ 19:17:27
URL: http://gisellas.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja visst är det surt!! Har inte vågat ringa till pappa och fråga vad det var... Du får vara glad att du har en egen bil, det är mer än jag har. Brukar få låna mammas bil ibland.. Tur att du har så fixig pappa!! Ha en fin dag!!

2007-06-18 @ 08:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0