Inga rabatter mer + Åsas tårtbotten

I morgon, mina damer och herrar, är jag officiellt inte längre någon ungdom. Jag fyller en 2 och en 6. Det betyder att alla ungdomsrabatter kommer att försvinna ur mitt liv. Ingen billigare telefonräkning längre, dyrare tidning, inga billiga flyg- eller tågbiljetter (inte för att jag är ute och flyger särskilt ofta, men hey, när jag väl gör det är det ju trevligt att kunna göra det till rabatterat pris). Fy fasen, nu är jag snart gammal.

Har tillbringat kvällen med att göra två tårtbottnar och en färskost. Tårtbottnarna är världens enklaste, nästan enklare än att sticka till affären och köpa egna faktiskt. (Ja jag har ju erkänt det tidigare, jag hatar halvfabrikat, skulle aldrig få för mig att köpa färdiga tårtbottnar...) Vispa 4 ägg och 2 dl socker pösigt. Blanda 1 dl mjöl, 1 dl potatismjöl och 2 tsk bakpulver i en liten bunke. Blanda ihop med äggsmeten. Häll i smord och bröad form. Ställ in i ungen på 175 grader i ca 20-30 min. Hur enkelt som helst. I morgon ska jag fixa ihop och dekorera med jordgubbar.

Kommentarer
Postat av: jennie

GRATTIS på födelsedagen!!! Hurra hurra hurra!! Jag hoppas du får världens finaste dag (här i stan har vi superhärligt väder, hoppas ni också har det) med en massa kärlek, glädje och smarrig tårta!! Och eftersom tjejen fyller år på nationaldagen hoppas jag att vi får se bilder med folkdräkten imorgon... ;-)
Ha en underbar dag!! Stoooora grattiskramar till dig!!

2007-06-06 @ 08:55:08
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Thanx!! Vi har åxå fint väder, så födelsedagen kunde inte varit bättre... Men folkdräkt..Tyvärr jag äger ingen sådan.. Men hade jag gjort det hade jag definitivt haft den på mig!! Kram kram!!

2007-06-06 @ 10:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0