Midsommarhelgen

Regn, regn och åter regn! Nu är jag hemma från vårt midsommarfirande på Öland. Vi stack ganska tidigt idag, för vi (läs: jag) ville ABSOLUT inte hamna i någon bilkö på Ölandsbron. Jag tvingade till och med Tomas att tanka bilen full tank innan vi åkte från sommarstugan och den lilla byn, bara för att om vi skulle råka hamna i en bilkö, så ville jag inte riskera att få bensinstopp med!!

I alla fall. Det har varit en mysig helg, trots att vädret inte har varit det bästa. Men den började kanske inte sååå bra. När vi hade kommit halvvägs till sommarstugan så frågar jag Tomas:

Jag: Tog du korgen som stod i vardagsrummet??

Tomas: Näe...

Jag: Nähe...

Tomas: FAAAAAAAAAAAAN! Däri ligger ju nycklarna till sommarstugan!!!!!!!

Jag: Fy fan vad typiskt. Du hade EN sak, EN SAK att hålla koll på, jag har typ 100, och så GLÖMMER DU DOM!!!!

Tomas: Jaha.. Det är bara att vända då....

Så vi fick vända och hämta nycklarna. Och jag tjurade hela vägen tillbaka till stan och hela vägen till sommarstugan, sen blev jag på bättre humör. (men det var inte enda gången vi var över till stan, Tomas fick sticka i väg på fredagseftermiddagen och åka hem och hämta min TV för det funkade inte med TVn i sommarstugan och en boxer.. Och utan TV ville vi (läs: jag) inte vara i fall det skulle regna hela helgen. Tur att det inte är så långt till stugan.....) 

Vi hann i alla fall med att grilla i fredags, men sen var det stopp. Så fort vi skulle beträda gräsmattan för att spela kubb och crocket så började det störtregna, så det var bara att gå in igen.

Tomas och en annan kille var de enda som snappsade. Därför blev de därefter åxå. Vid klockan elva (på kvällen) tyckte Tomas att det skulle ju vara en skitbra idé att gå ner till stranden och bada!! Så han tvingar en av de andra killarna att åxå gå i, medan vi andra stod och tittade på. Jag badar inte i 15 grader och ösregn!

Kvällen tillbringades inomhus i stugan spelandes Yatzy. Jag fullkomligt utklassade de andra genom att få Yatzy nästan det första jag kastade. Jag vann!!

Mest användbara plagget den här midsommarhelgen har varit gummistövlar. Jag är sjukt tacksam över att jag packade ner dem, och jag är superglad att jag fick gummistövlar i födelsedagspresent av Tomas. Hur har jag klarat mig innan, liksom???

I går var det bara Tomas och jag hela dagen, för de andra åkte hem. Vi hade det mysigt och jag satt och läste en bok medan Tomas målade lite. Sen fick vi sticka iväg till en liten lanthandel och köpa strumpor till mig för jag höll på att frysa ihjäl om fötterna. Vem tänker på att packa ner strumpor när man inte haft det på typ två månader, liksom..

Men det har varit skojigt (och kallt) och mysigt. Och ett stort GRATTIS till kompisarna J & K som kläckte nyheten vid midsommarmiddagen att de ska ha barn . Det var en trevlig överraskning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0