Pågenfamiljen

                                                 image217

Mina föräldrar har en god vän som jobbar på Pågen. På Pågen håller man just nu som bäst på att utveckla sina produkter så att de bli ännu bättre, än vad de redan är... (nej, jag har inte fått några tjugor för att skriva det där...). I alla fall, på grund av detta (den gode vännen och produktutvecklingen alltså) så har mamma och pappa blivit utsedda till testfamilj. Detta innebär att de får (stora mängder) bröd och kakor som de ska provsmaka och sedan bedömma. Idag hade pappa fått 48 kartonger med citronmuffins, chockladmuffins och vaniljgifflar. Pappa var smått hysterisk då han insåg hur mycket det var som de fick. Han trodde att det skulle röra sig och kanske 5. Detta resultarade i att pappa kom förbi oss för en stund sen med en hel Icakasse full med Pågenmuffins. Och vad ska jag göra med dem?? Pappa var bara glad att bli av med dem, så han brydde sig inte särskilt mycket. Han hade redan varit över hos grannarna med några kartonger. Pappa lät nästintill desperat över att kunna bli av med några muffins....

Pappa: Hej, kan jag komma förbi en sväng??

Jag: Jaha, jo det går väl bra...

Pappa: Jo vi har fått massa grejer nu igen som vi ska testa och mamma och jag kan inte äta allt själva... Inte får vi plats med det i frysen heller.. Tror du att du skulle vilja ha lite??!

Jag: Joo... det kanske vi skulle kunna ta....

Pappa: BRA! Jag kommer med en gång...

Jag: Okej.....Hejdå!

Pappa: Hej hej.


Om det är nån som är sugen på en citronmuffins är det bara att höra av sig.. 


                                                   image215

Kommentarer
Postat av: jennie

Trevligt alltså!! Men 48 kartonger, hallå liksom...!!

2007-06-20 @ 21:22:43
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag veeet! Skitjobbigt. Jag har skickat med Tomas en hög med muffins idag till jobbet, så att vi åtminstone blir av med några....

2007-06-21 @ 09:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0